maandag 13 augustus 2007

poging tot mijlpaal 1


Met drie staan ze klaar om te vertrekken en ik was helemaal klaar voor de mijlpaal. Sinds de geboorte van Samba lag de eerste kinderloze nacht voor me. N'Yélé staat steeds te popelen om naar de familiale koer te gaan waar haar twee grootmoeders met Vans broers, diens vrouwen en hun kroost samenwonen. Samba zou er de nacht doorbrengen. Op de foto samen met Batos, een nichtje, een 'grande soeur' in Afrikaans jargon, die hier op haar beurt een drietal weken had gelogeerd.

's Avonds keerde Van die hen was gaan wegbrengen terug ... met Samba. Hij had leuk gespeeld maar uiteindelijk geweigerd te blijven. Ook goed, dus nu proberen we het zo af een toe een namiddagje. Op een zondag zoals gisteren bijvoorbeeld. Een zee van rust lag voor me maar een snel draaiende motor breng je niet zomaar tot stilstand. Er waren een sympathieke mama en dochter net terug van hun rondreis met Tounga Tours door Mali en we hebben de hele namiddag getetterd. Soms krijg ik hier veel uit.

Maar ik was ook enkele momenten alleen thuis. Een waar unicum en plots kwam een hele lijst in mijn hoofd van te-doene-dingen-als-ik-alleen-ben. Ik heb een boek genomen en een heerlijk leesmoment gehad. (en dan vlug ook nog de badkamer gekuist!!) Onverbeterlijk...

Geen opmerkingen: