zondag 22 april 2007

Mangoregen

Na bijna 7 maanden droogte eindelijk regen gisterenavond. Een zalige stortbui. Dit is niet het begin van het regenseizoen, dat is pas in juni. Dit is de mangoregen.
De Afrikaanse verklaring: het is deze regen die maakt dat de mango's nu volledig rijp zijn en zonder probleem kunnen gegeten worden. Mango's die namelijk voordien gegeten worden maken ziek. Ik ben er zeker van dat er Malinezen zijn die hierop gewacht hebben voor het verorberen van hun eerste mango dit seizoen; maar geen Malinees in mijn omgeving.
Er bestaan geen absolute wetten of regeltjes hier. Er zijn wel miljoenen wetten en regeltjes, maar deze zijn steeds herinterpreteerbaar, afhankelijk van de noden van het moment. Alles is relatief.

Mij interesseert nu vooral de regen. De temperaturen swingen hier momenteel de pan uit.

1 opmerking:

M. zei

Hier mijn allereerste blogreactie überhaupt.
Altijd weer een evenwicht zoeken tussen actie en rust; de ideale zwart-wit-mix.
Maar vergis je niet, languit in de zetel liggen betekent niet noodzakelijk dat je je rustig voelt.
Ik kan op dit moment niet tot rust komen omdat mijn werk door mijn hoofd blijft gaan. Moeilijk om dit af te zetten omdat het met mijn jongeren niet goed loopt.
M.